Rinko
RINko: Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih
INFORMACIJE O PROJEKTU
Ime projekta: Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih
Akronim projekta: RINKO
Šifra projekta: RINko, št. 303-50-2024/35
Naročnik projekta, program: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – Načrt za okrevanje in odpornost in Evropska unija – NextGenerationEU.
Povezava do razpisa: Javni razpis Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026
Časovni okvir: 1. 9. 2024 - 30. 6. 2026
Vrednost projekta: 657.120,00 EUR
Višina sredstev Vrtec Murska Sobota: 48.000;00€
Spletna stran: www.rinko.si
Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Vodja projekta: dr. Boštjan Šumak (UM FERI)
Vsebinski vodja projekta: dr. Maruša Laure (UM PEF)
Sodelujoče organizacije in konzorcijski partnerji projekta
· Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)
· Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
· Vrtec Murska Sobota
· Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec
· Vrtec Jožice Flander
· Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož
· Vrtec Pedenjped Novo mesto
· Vrtec Jelka
· Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
· Vrtec Škofja Loka
· Vrtec Borisa Pečeta
· Vrtec Laško
Sodelujoči iz Vrtca Murska Sobota: Gabriela Kosednar, Tadej Kirinčič, Borut Anželj, Igor Smodič
POVZETEK PROJEKTA
V okviru javnega razpisa »Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026« je Univerza v Mariboru pridobila projekt RINko: razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih.
Projekt RINko se osredotoča na razvoj in implementacijo temeljnih znanj računalništva in informatike (RIN) v predšolski vzgoji. V današnji digitalni družbi je ključno, da že najmlajši otroci pridobijo osnovna digitalna znanja in kompetence, ki so nujne za uspešno delovanje v sodobnem svetu. Projekt naslavlja razvoj prilagojenih didaktičnih pristopov in gradiv, ki bodo omogočila zgodnje uvajanje digitalnih kompetenc že v predšolskem obdobju.
Namen projekta je prispevati k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj računalništva in informatike (RIN) v vrtce, razvijati prilagojene pedagoško-didaktične pristope na področju računalništva in informatike ter opolnomočiti vzgojitelje, tako da jim nudimo ustrezna usposabljanja in podporo.
Glavni cilji projekta so:
· dvig temeljnih znanj RIN pri otrocih v vrtcih
· razvoj in implementacija inovativnih pedagoških strategij za poučevanje RIN
· usposabljanje vzgojiteljev za učinkovito poučevanje RIN
· ustvarjanje kakovostnih didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) in gradiv, ki bodo dostopna tudi po zaključku projekta,
· spodbujanje sodelovanja in izmenjave dobrih praks med vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ)
PROJEKTNI REZULTATI
Pričakovani rezultati projekta vključujejo:
· vzpostavitev inovativnih oddelkov, ki bodo preizkušali didaktične pristope in pedagoške strategije razvoja temeljnih znanj RIN predšolskih otrok
· izdelavo in objavo didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) na prosto dostopnem spletišču
· izdelava in objava pristopov vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN učečih se, vključno s katalogom znanj
· usposobljenost vzgojiteljev za poučevanje RIN vsebin
· vzpostavitev spletne platforme za deljenje virov in dobrih praks
· vzpostavitev mreže vrtcev, ki bo spodbujala komunikacijo in sodelovanje med VIZ
Metode dela vključujejo aktivno sodelovanje vzgojiteljev in raziskovalcev pri razvoju učnih vsebin in strategij, organizacijo usposabljanj in delavnic za vzgojitelje, redno spremljanje in evalvacijo napredka ter prilagajanje pristopov na podlagi povratnih informacij. Projekt bo uporabljal sodobne učne metode (npr. igrifikacija, problemsko učenje, projektno učenje in druge) za spodbujanje zanimanja otrok za vsebine RIN. Projekt RINko bo tako prispeval k zgodnjem uvajanju temeljnih znanj RIN in zagotovil, da bodo otroci že od malih nog pripravljeni na izzive sodobne digitalne družbe.
Ciljne skupine v projektu RINko so predšolski otroci, vzgojitelji in drugi strokovni delavci v vrtcih.
· rinko: www.rinko.si (ko bo vzpostavljena)
· MVI: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/
· NOO: http://noo.gov.si
· NextGenEU: https://next-generation-eu.europa.eu/index_sl
PROJECT INFORMATION
Project Title: Development of Digital Competences and Fundamental Knowledge of Computer Science and Informatics in Kindergartens
Project Acronym: RINKO
Reference Number: RINko, no. 303-50-2024/35
Project Funding and Program: Republic of Slovenia, Ministry of Education – The Recovery and Resilience Plan, and European Union – NextGenerationEU
Project Duration: 1 September 2024 – 30 June 2026
Project Value: EUR 657,120.00
Funding Allocation Vrtec Murska Sobota: 48.000;00 €
Website: www.rinko.si
Project Coordinator: University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Project Leader: Dr. Boštjan Šumak (UM FERI)
Project Content Manager: Dr. Maruša Laure (UM PEF)
Participating Organizations and Project Consortium Partners
· Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)
· Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
· Vrtec Murska Sobota
· Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec
· Vrtec Jožice Flander
· Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož
· Vrtec Pedenjped Novo mesto
· Vrtec Jelka
· Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
· Vrtec Škofja Loka
· Vrtec Borisa Pečeta
· Vrtec Laško
Project Participants Vrtca Murska Sobota: Gabriela Kosednar, Tadej Kirinčič, Borut Anželj, Igor Smodič
PROJECT SUMMARY
In today’s digital society, it is essential that even the youngest children acquire basic digital skills and competencies necessary for thriving in a modern world. This project addresses the development of tailored educational approaches and materials that enable the early introduction of digital competencies in preschool education.
The aim of the project is to contribute to the early integration of computer science and informatics (CSI) knowledge in kindergartens, develop customized pedagogical-didactic approaches in this field, and empower educators by providing them with appropriate training and support.
Key Project Objectives:
· Enhancing fundamental CSI knowledge among kindergarten children
· Developing and implementing innovative pedagogical strategies for teaching CSI
· Training educators to effectively teach CSI content
· Creating high-quality educational units (i.e., learning scenarios) and materials, which will remain accessible even after the project concludes
· Promoting collaboration and sharing of best practices among educational institutions
PROJECT RESULTS
The expected project results include:
· Establishing innovative classrooms to test educational approaches and pedagogical strategies for developing fundamental CSI knowledge among preschool children
· Developing and publishing educational units (learning scenarios) on an open-access website
· Producing and sharing the approaches of all participating educational institutions in enhancing CSI knowledge among learners, including a knowledge catalogue
· Training educators to effectively teach CSI content
· Creating an online platform for sharing resources and best practices
· Establishing a network of kindergartens to encourage communication and collaboration between educational institutions
The project will use modern educational methods, (e.g., gamification, problem-based learning, project-based learning, etc.), to stimulate children's interest in CSI content. RINko will significantly contribute to the early introduction of fundamental CSI knowledge, ensuring that children are prepared from an early age for the challenges of the modern digital world.
Target Groups
The target groups of the RINko project are preschool children, kindergarten educators, and other professional staff in kindergartens.